HOLD

Vi har et hold, der passer til dig, uanset dit niveau. Vores dygtige trænere kan tilpasse træningen, så hver holddeltager får mest muligt ud af træningen. Vil du forbedre din løfteteknik, øge din mobilitet, styrke din udholdenhed eller bare have en sjov og motiverende træning med sved på panden?
Find lige det hold der passer til dig.

INTROHOLD

Er du nyt medlem i CrossFit Odense med ingen eller begrænset erfaring med CrossFit, eller har du blot brug for en genopfriskning, kan du vælge at tage på et af vores introhold. Herigennem får du en grundig introduktion til CrossFit, hvor både øvelser, terminologi og holdstruktur vil blive gennemgået, og eventuelle spørgsmål vil blive besvaret fyldestgørende.

Hvert hold vil have en veluddannet instruktør med flere års trænings- og undervisningserfaring, som gør, at du kan forvente den bedst mulige instruktion og vejledning til øvelser og træning generelt.

Vi anbefaler alle nye at benytte introhold da tempo, vægtbelastning og træningsmængde er reduceret, hvilket gør, at du bedre kan fokusere på teknik og dermed opnår en større forståelse. Dette vil give dig bedre resultater i sidste ende og mere tryghed ved træningen, når du efterfølgende deltager på nogle af vores andre holdtyper eller træner selv.

Introhold er inkluderet i dit medlemskab, og du kan til hver en tid vælge at deltage, såfremt du mener, behovet er der.

Workout Of the Day (WOD)

På WOD-hold vil du få varieret træning, hvor hver dag byder på et nyt program. Hvert hold starter med en grundig opvarmning og gennemgang af dagens program og øvelser, hvorefter dagens program vil blive udført. Øvelserne kan variere lige fra vægtløftning og roning til gymnastiske bevægelser – alt sammen med forskellig vægt, intensitet og sammensætning. Således får du trænet både styrke, kondition og bevægelighed.

WOD-hold er for alle, uanset niveau. Både ny som øvet er velkommen på holdet.

Weightlifting

Vores VL-hold er til dig, som ønsker at forfine din teknik og øve de olympiske løft.
Holdene tager udgangspunkt i øvelserne snatch (træk) og clean & jerk (stød), hvor du enten vil træne hele øvelsen eller dele af bevægelsen. Disse øvelser, eller varianter af dem, indgår ikke kun på vores VL-hold, men også på både WOD og Endurance, hvorfor holdet er til dig, som også vil blive bedre til CrossFit generelt. På dette hold er tempoet som regel reduceret, hvilket giver større overskud og mere tid til justering af teknik.

Det anbefales, at du har et groft kendskab til øvelserne snatch og clean & jerk. Har du endnu ikke dette, anbefales vores introforløb/-hold eller WOD-hold, hvor disse øvelser trænes regelmæssigt.

Coach’s Choice

På Coach’s Choice er det træneren, som bestemmer programmet. Programmet varierer fra gang til gang, men er typisk bygget op omkring et tema eller en historie. Andre gange kan det også bare være træning, som giver sved på panden og får pulsen godt op.
På Coach’s Choice er der god stemning, og holdet fungerer ofte som et samlingspunkt for mange i weekenden. Det er en god mulighed for at kombinere træning og socialt samvær.
Holdet er for dig som gerne vil udfordres og have en træning lidt ud over det sædvanlige.

Parents

Parents er et hold for mødre og fædre, og deres babyer. På holdet bliver der som udgangspunkt kørt det almindelige WOD-program, dog med mulighed for individuelle tilpasninger. Træningen bliver varieret, hvor du kan forvente, at der indgår alt lige fra vægtløftning og roning til gymnastiske bevægelser.

Holdet bliver kørt af en uddannet fysioterapeut, således at du kan træne i trygge rammer og få kvalificeret vejledning, hvis du har eventuelle begrænsninger eller behov.

Der er sat halvanden time af til at gennemføre programmet, så der er god tid til at træne og sørge for babyen undervejs. Der vil ikke blive spillet høj musik under træningen, og der er fin mulighed for at din baby kan ligge i barnevognen i gården eller komme med indenfor til træningen.
Holdet ligger typisk om formiddagen i hverdagene, og der er mulighed for både mor og far kan deltage enten sammen eller alene.

OBS: Der er både mikroovn, elkedel og puslebord tilgængeligt i centeret.
Der gives ikke bøder ved manglende fremmøde, og det er tilladt at komme 15 minutter efter holdstart.

Masters

Vores Masters-hold er for dig, som er 35 år eller derover. Hver fredag aften er der fællestræning, hvor der er fokus på udfordrende træning og det sociale samvær. Træningen består typisk af partner workouts af varierende karakter, og indeholder nogle gange elementer, som man ikke møder så ofte på WOD-hold.

Du skal være bekendt med basisøvelserne inden for CrossFit og hvordan de udføres, men træningen kan naturligvis skaleres således, at det passer til dit niveau.
Er du interesseret i at deltage på Masters-holdet, så har holdet dets egen særskilte Facebook-gruppe som du kan finde her.

I gruppen bliver der hver uge lagt program op, så du kan se, hvad der kommer til at foregå den kommende fredag.

Det forventes, at du møder op opvarmet og er klar når holdet starter, da der ikke sættes tid af til grundig gennemgang eller teknisk undervisning.

Competition

På vores Competition-hold er der fokus på konkurrenceelementet i CrossFit. Programmeringen på holdet vil typisk være bygget op af 4-6 ugers blokke, hvor der vil være fokus på emner som gymnastik, vægtløftning eller metcons. Endvidere vil der inden udvalgte konkurrencer blive programmeret således at deltagerne på holdet kan præstere bedst muligt op til disse.

Det forventes at alle deltagere på Competition-holdet mestrer de fleste aspekter indenfor CrossFit, og kan udføre alle øvelser på højt niveau. Som deltager på Competition-holdet forventes det som udgangspunkt at man stræber efter at deltage i konkurrencer i Danmark og Europa på højeste niveau (RX/Elite) samt CrossFit Games Open.

Holdet er et lukket hold, som man bliver udtaget til på baggrund af resultater i forskellige tests, samt niveau og muligheder for udvikling mm.
Træning og programmering vil blive styret af de to trænere, Julie Hougård Nielsen og Tore L. Rønn.